Home » Automatisering » Mijn nieuwe baan: 2 januari 2013

Mijn nieuwe baan: 2 januari 2013

Fabriek in aanbouw2-januari 2013. Een mooie datum. De dag dat ik bij een nieuwe werkgever ben begonnen. Hier krijg ik de kans om iets te gaan doen wat niet vaak voorkomt. Meewerken bij het opstarten van een nieuwe fabriek. Dat er in deze tijd een nieuwe productielijn wordt opgezet in Nederland, in deze industrie, metaalbewerking, komt volgens mij niet vaak voor.

In het kort over mij. In 1995 begonnen met werken bij Philips. Hierbij een aantal jaren aan de proces kant gezeten, daarna in reparatie/onderhoud/verbetering van machines. In 2007 begonnen met een deeltijd HBO opleiding, technische informatica. Na 4,5 jaar afgerond. Ondertussen sluiting van de fabriek meegemaakt waar ik werkte (ondertussen van Philips naar NXP).  Het blijkt dan moeilijk om wat te vinden wat EN aansluit op je werk verleden en op de gedane opleiding. Na 2 werkgevers lijkt het erop dat bij deze baan deze twee dingen samenkomen.

In deze blog wil ik dus e.e.a kwijt over mijn ervaringen die ik de komende tijd ga opdoen. Een aantal zaken kan en mag ik niet technisch in detail beschrijven, dus dat zal globaal zijn. Om een idee te krijgen hoe deze nieuwe fabriek eruit ziet kan er een animatie bekeken worden die op Youtube staat. (http://youtu.be/SnpECRkBeUQ)

Wat deze fabriek bijzonder maakt, tov de bestaande locatie, is dat het product in 1x door de lijn gaat. Het product wordt 1x opgewarmd tot 1200 graden. Daarna doorloopt het proces een aantal stappen, en is het klaar. Op de bestaande locatie gebeuren dezelfde bewerkingen, maar wordt het product meerdere malen opgewarmd voor 1 bewerking. Bij de nieuwe fabriek moet alles kloppen, alles sluit op elkaar aan. De machines, de robots enz.

One thought on “Mijn nieuwe baan: 2 januari 2013

  1. Pingback: 2 januari 2013 | marcelvandekamp @ work

Leave a Reply

