Home » audio en muziek » head fi, deel 2

head fi, deel 2

Mijn eerste luistersessie bestond uit het beluisteren van de Stax, de Sennheiser, de Beijer en de Koss.

De laatste 2 vielen snel af. Niet vanwege het geluid, maar vanwege het gebrek aan comfort. M.a.w. hoe fijn zit ie op mijn hoofd. Niet fijn dus. De klank indrukken waren wel ok, maar verder niet serieus beluisterd.

stax

De Stax: Wauw, snel super gedetailleerd, muziek, maar een tikje steriel??  Tja aangezien deze zijn eigen versterker heeft, heb je weinig mogelijk mogelijkheden om dat te beinvloeden. Erg licht van gewicht, daardoor een hoog draagcomfort.

HD800

De Sennheiser HD800: Mooi geluid, mooie stage, ruimtelijk. Tja erg mooi. Maar niet zo snel als de Stax. Het blijkt als je eenmaal de snelheid hebt ervaren van een electrostaat, dan lijken gewone dynmische systemen traag. Dit verschijnsel heb ik al vaker waargenomen bij luidsprekers.

BDT1

De Beijer-dynamic T1: Ook erg mooi van klank, een beetje als de sennheiser. Het klonk wel wat sneller. De T-1 maakt dan ook gebruik van nieuwe techniek die hier aan zou bijdragen. Wel een hoofdtelefoon met goed draagcomfort.

Nou, de stax kon mij het meest bekoren. De winkel had ook nog een model 2e hands staan. Met een beetje geluk kon ik veel goedkoper klaar zijn dan ik dacht. Maar eerst nog kijken en luisteren naar de Aude’ze en Hifiman. Maar dat moest nog even wachten tot na de vakantie.

Wordt vervolgd…………

Leave a Reply

