Home » Automatisering » Aan de slag met Siemens.

Aan de slag met Siemens.

ImageOp de nieuwe locatie in Apeldoorn moet nog veel gebeuren. Een van de dingen is dat er een afzuiginstallatie is geplaatst (voor afzuigen dampen die ontstaan bij bepaald proces). Deze wordt aangestuurd m.b.v. een PLC. Dit is er een van Siemens, zoals alle machines op de locatie werken met siemens. Dit stukje programmeer werk neem ik voor mijn rekening. Vanuit mijn vorige werkgever was ik in contact gekomen met Siemens, maar dan meer met de HMI kant. Nu mag ik vanaf “scratch” het programma gaan opzetten. Technisch gezien niet al te complex, maar als je dit bijna nog nooit hebt gedaan, dan is het een leuke uitdaging.

Leave a Reply

