Home » Automatisering » Over Vmware en zo….

Over Vmware en zo….

ImageVandaag heb ik een poging gewaagd om verder te gaan met een stuk plc programmering. In de basis heb ik de code klaar. Maar alleen heb ik nog niks kunnen testen op de echte plc. Alles is tot nu toe gedaan in de simulatie. Om de code (en hardware config) in de plc te krijgen moest ik de plc zelf eerst voorzien van het juiste ipadres en router ipadres. Dit zou op zich niet zo moeilijk moeten zijn. Gewoon utp kabeltje aan plc – laptop. Wat klikjes hier en daar, en klaar. Daarna zou de PLC in ons netwerk hangen, en draadloos te benaderen zijn. Maaaaarrrrr ik draai mij ontwikkel omgeving in een virtuele machine. En om dus die eerste connectie op te zetten. Dat ging allemaal niet zo vlot. Tussendoor een aantal keren alles weer moeten afbreken omdat er ergens anders een robot weer goed gezet moest worden. (qua status/commando’s). Maar ik kreeg de hardware configuratie er niet in. Uiteindelijk m.b.v. de laptop van een collega en een siemens serieel naar MPI kabel de hardware config erin weten te krijgen. Ondertussen was het einde van de dag alweer in zicht. Alle handelingen die nu nodig zijn heb ik nu gedocumenteerd in evernote. Zo heb ik ze altijd bij de hand. (op werk laptop, werk telefoon en prive desktop)

Just another day at the office…………..

http://www.evernote.com

.Image

http://www.vmware.com/nl

Leave a Reply

