Home » Automatisering » Connectie met IMS

Connectie met IMS

Binnen de nieuwe fabriek maken alle machines met plc’s contact met een bovenliggende master plc (IMS). Dus ook mijn “projectje” moet hiermee gaan communiceren. Gelukkig is hier door anderen al behoorlijk over nagedacht, en toegepast bij al draaiende machines. En aangezien we van een aantal machines al de broncode hebben, kan ik dus een beetje gaan “afkijken”. Ik hoef het wiel niet opnieuw uit te vinden. Daarnaast is er een excel sheet beschikbaar waar ik alle gegevens in kwijt kan. Zo kunnen degenen die bezig zijn met het IMS systeem zien waar mijn data staat, en waar ze data die vanaf het IMS komt, naar toe kunnen sturen.  Een goede voorbereiding is het halve werk, dat blijkt dus wel. Dus morgen een aantal  excel  bestanden invullen, controleren, en plaatsen / toepassen.

Leave a Reply

