Home » Automatisering » Testen

Testen

Recent e.e.a. getest aan mijn “projectje”. Aangezien nog niet alles is aangesloten, heb ik veelal de uitgangen kunnen testen. Dat lukte allemaal, en was niet erg spannend!. Vandaag nog wat dingen uitgebreider getest. Een tikfoutje is snel gemaakt en zo kon het gebeuren dat per ongeluk een 100% waarde gestuurd werd naar de Freq.Controller. Oops, dat moest 10% zijn! De ventilator ging nu wel erg snel naar zijn setpoint  toe! Kon ik gelijk de noodstop testen, en ook dat werkt dus naar behoren. Na doorlopen van het menu van de FC kwam ik erachter dat er o.a. nog geen rampspeed ingesteld is!

Ook maar geregeld dat er boven de uitblaasopening een tijdelijk rooster komt. Zou niet handig zijn als daar iets in valt. (Het afvoer kanaal moet nl. nog geplaatst worden).

Het meeste lijkt nu te werken, maar ik kan pas alles testen als alle cilinders/ventielen enz. ook zijn aangesloten.  Nog een weekje geduld dus.

Leave a Reply

