Home » audio en muziek » Terug uit Munchen……….

Terug uit Munchen……….

munchen

 

 

 

 

Het weekendje Munchen zit er weer op. Vrijdag aan het einde van de ochtend aangekomen. Even opfrissen en munchen in. Jammer dat het slecht weer was, maar toch wat sightseeing gedaan. De dag erop gingen we naar de beurs toe,  daarvoor hebben we immers de hele rit gemaakt. Het was dezelfde opzet als vorig jaar, dus we vonden al snel de weg, en konden redelijk systematisch alles afgaan. Wat me opviel was dat dit jaar er veel aandacht was voor hoofdtelefoons. Dat begon al gelijk goed bij de entree, daar stond een stand van Stax, en gelijk maar even de omega beluisterd. Pfoei! wat mooi! Alleen jammer dat een setje hoofdtelefoon + amp toch wel 9000 euro kost………. En welke hoofdtelefoons zagen we ook veel: Aude’ze LCD-2 en Hifiman He400/He500 en HE-6. Mijn reisgenoot had nog nooit een Aude’ze gehoord. Helaas voor hem is alles wat hij dacht dat hij wist over hoofdtelefoons op de schop gegaan. Zulke dingen kunnen dan geld gaan kosten.

Tevens heb ik dit jaar voor het eerst een legendarische hoofdtelefoon kunnen beluisteren. De Sennheiser Orpheus. Naar alle waarschijnlijkheid de beste hoofdtelefoon ooit gemaakt. En ja, wat klinkt die goed zeg, ongelooflijk mooi. Daarna het huidige topmodel, de HD800, beluisterd maar deze is toch wat minder mooi.

Andere highlights:

  • Geluid bij Siltech/Crystal cable. Beter dan vorig jaar, veel beter! Oke de nieuwe sub(s) nog niet gezien, wel gehoord.
  • Legacy Speakers. Ik had er al veel over gehoord, maar nog nooit gehoord. ERG goed!!! Maar ja, 21.000 euro voor een paar speakers…….
  • Pio Sound: Nederlandse electrostaten. Klonk erg aangenaam, mooi vol geluid.
  • KingSound: Ook een electrostatische hoofdtelefoon, klonk aangenaam. De goedkopere modellen, die vielen tegen. De electrostatische speakers waarmee ze draaiden klonken ook niet verkeerd.
  •  Colotube, klonk ook aangenaam, net als vorig jaar.
  • En dan nog heel veel andere dingen.  Aangezien ik mijn fototoestel thuis had laten liggen,heb ik geen foto’s gemaakt.  T’s niet anders.
  • Bij legacy een opname kunnen draaien van DWDD recordings, het nummer heroes door Nico Dijkhoorn. Klonk erg erg goed!
  • Led Zeppelins “Whole lotta of love horen op een waanzinnig groot hoorn systeem. Letterlijk een Wall of sound!! WAUW!

Lowlight(s):

  • De muziek, de muziek en nog eens de muziek. Bij veel demonstraties geneuzel, tingeltong muziek. Vaak leek het nergens op. Ergens hoorde ik een vrouwelijke uitvoering van het nummer “brothers in arms” van de dire straits. Dit zou toch echt verboden moeten worden. Perfect opgenomen, maar muzikaal gezien…nou ja laat maar.
  • Toch veel opstellingen hetzelfde als vorig jaar. Ik had meer variatie verwacht.

En zo vliegt de dag voorbij. Het was al zo vijf uur. En tijd om munchen in te gaan. Er begon net een feestje. Munchen was landskampioen geworden. Het werd snel druk het centrum, erg druk.

De volgende dag nog 2 dingen bezocht:

  • Concentratiekamp Dachau. Tja wat kan  ik daar nu over zeggen? Indrukwekkend. Zoiets moet je zelf zien, laten bezinken, over nadenken, en dan kun je maar tot 1 conclusie komen.

dachuaPoort

dachau

 

 

 

 

 

 

  • BMW wereld en het BMW museum. Ik ben geen echte autoliefhebber, maar dit was toch erg mooi om te zien.

bmw70tiesrollsRoyce bmwtoekomst

 

 

 

 

 

 

En op maandag weer naar huis. Het weekend was alweer voorbij. Tot volgend jaar maar weer?

2 thoughts on “Terug uit Munchen……….

  1. Hi Marcel, die vrouwelijke versie van ‘brothers in arms’. Tsja, inderdaad een prachtig geproduceerde CD. Laat je ‘conventie’ los dat een cover niets kan zijn. Die dame is Joan Baez, niet de geringste… Ik draai die CD op vele demo’s tot grote instemming van de toehoorders. Kwestie van smaak? Met groet, Theo

  2. Beste theo,

    Bedankt voor je reactie. Het is een inderdaad een kwestie van smaak. Maar betreffende uitvoering kon mij niet bekoren. Ik ken zelf ook veel covers, waarvan sommigen geslaagd, en andere minder geslaagd. Wat dit betreft kan ik je wel de cd van De Wereld Draait Door recorings aanraden, vooral deel 2. Hier zitten , voor mij, veel juweeltjes tussen. Maar ook een paar mindere uitvoeringen. Ook opname technisch erg mooi.

Leave a Reply

